torsdag 18. februar 2010

Fellesskap

Trygghet. Latter. Diskusjon. Latter. Bønn. Og enda mer latter!


Sophie og jeg har nå vært her i Barrow i over et halv år, wow, det begynner brått å bli en stund! "Hele tiden" leser vi i Bibelen, ber og prater om tro i jobb sammenheng. Dette er er utrolig spennende og lærerikt - jeg elsker det. Likevel har jeg følt på at jeg i det siste har savnet å ha et godt og trygt, kristent fellesskap med folk på min egen alder. Et fellesskap hvor jeg bare kan få lov til å komme som jeg er; og motta - uten å være leder.


Derfor bestemte vi oss for at dette bør vi gjøre noe med, vi har begge godt av å ha et slikt fellesskap. Så i kveld kom Sophie, Hannah, Sarah og jeg sammen og hadde bibelstudier/ cellegruppe/ husgruppe/ kirke - kall det hva du vil! Vi leste i hvert fall søndagens tekst, og hadde en god samtale om den, i tillegg til bønn. Det er utrolig godt når venner kan dele tanker om tro og tvil i sammen. Det gjør vennskapet mye dypere og rikere etter min mening. Når man kan kombinere dette med en kopp kakao og latter over dagens festligheter - hva mer trenger man da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar